FANDOM

En bytespåse är en påse, ett paket, eller en annan behållare som spelare drar längs golvet när dem jagar för att dem ska kunna ta mer byten med sig än dem egentligen kan bära. Många stoppar en påse i påsen och en påse i den påsen och så vidare, sedan drar och repar man påsen till en affär eller till sin Depot. Gå in för nära andra spelares bytes påsar, då kanske dem tror att du är en tjuv.

För fler förslag om bytes påsar se Byten.

Lite tips om du inte vill att din bytes påse ska bli stulen:

  • Först och främst, alla spelare du inte känner kan vara en tjuv, så ta det försiktigt.

Försök att hålla din bytespåse när dig och så långt ifrån andra spelare som möjligt.

  • Håll dig borta från dem vanliga vägarna så mycket som möjligt.
  • Om du kan så dra inte den ända till din Depot men:
  • Göm den någonstans utanför staden, till exempel under ett träd.
  • Gå till staden och köp ett Paket.
  • Lägg bytes påsen i Paketet, skriv ditt namn och en stad på Etiketten.
  • Knuffa den nu till den första brevlådan du ser.
  • Du kan också lägga den i ett dött Monster. Vissa kroppar ruttnar långsammare som till Deers och Minotaurs. Rabbits och Rats kroppar kan lätt gömmas under till exempel en gatlampa.
  • Om någon försöker ta din bytes påse så lägg den under ett träd så att han/hon inte vet vart den är.

Notera: Vissa träd gömmer en påse väldigt bra. Sycamore's hörn uppe till vänster är det helt klart bästa. Men Plum Tree's och Red Maple's översta högra hörn funkar också utmärkt.

  • När du gömmer en bytespåse under ett träd så lägg en tom påse ovanpå. Om någon spelare skulle hitta stället du har gömt den på skulle dem tro att påsen är tom. Det är inte många som skulle tänka på att kolla under en tom påse.
  • En annan smart sak man kan göra är att lägga så många saker på din påse att den ser osynlig ut, det vill säga den försvinner under allt det andra. Det bästa sättet att göra deta på är genom att använda samma typ av föremål. Moon Flowers är perfekta till detta, även tomma Flaskor funkar utmärkt. Lägg sedan så många tomma Flaskor att inte din påse syns, lägg sedan lite andra Flaskor runt om och din påse kommer bli så gott som omöjlig att hitta.
  • Eftesom många tjuvar inte har med sig Destroy Field runor kan det vara en bra ide att kasta en runa ovanpå påsen om en tjuv dyker upp. Detta ger dig lite tid att skrämma iväg tjuven eller döda honom. Efter det kan du gå tillbaka till din bytes påse och använda en Destroy Field eller vänta till den försvinner av sig självt. Kom ihåg att tjuvar ibland tar självmord om du kastar till exempel en Fire Field på marken och att det då räknas som att du har dödat han oprovocerat.
  • Ibland när du kastar runt din bytespåse så lägger tjuven en tom påse ovanpå så nästa gång du kastar iväg påsen är den tom fast du tror det är den riktiga påsen. Detta är en av många knep som tjuvar använder för att ta till sig saker, så se upp.

Slumpartad wiki