FANDOM

Golden Helmet.gif
This item is in the Body Equipment class.
Golden Helmet
It is the famous Helmet of the Stars.
Skydd: Arm:12
Vikt:  ? oz.
Värde: Antica: 4,500,000 - 5,000,000 gp.
Tappas av: inga.
Köp ifrån: Players.
Sälj till: H.L. 420 gp
Noteringar: Eventuellt den bästa hjälmen i spelet, och också en del av Golden Set. Denna sällsynta föremål, som kunde erhållas för länge sedan från Warlocks, inte från Demons som många kanske tror, men det var en ensam demon efter en viss uppdatering som visat sig bära första HOTS som fortfarande finns i dag, även om vissa rykten säger att det kan bara erhållas från CIP. Endast känt att det finns i Antica och Eternia.

En gammal historia från Karl, fd "Wizard" (det är vad Gamemasters kallades för länge sedan):

Innan jag börjar måste jag påpeka att det inte var egentligen den första HOTS som blivit av en spelare, men den första som fortfarande finns i dag. Det fanns en uppdatering (kanske under 1999? - Rätta mig om jag har fel) där alla nu sällsynta poster togs bort och hela inställningen av objekt-systemet reformeras. Det var nödvändigt, eftersom det var mycket lätt innan för att få dessa poster (drakar tappade dem alla) och varje nivå 5 spelare redan hade en full uppsättning av de (då) bästa sakerna i spelet: HOTS, Magic Plate Armor och firesword. Så för att göra Tibia mer intressant, ersattes dessa saker med en steel helmet, en regelbunden RUSTNING (eller var det en chain armor?) Och ett sword. Från den uppdateringen och framåt, blev de bästa sakerna mycket svårare att hitta. Kanske var det inte så svårt som det är idag, men fortfarande mycket svårare sedan tidigare.

Så när servern kom online med den nya uppdateringen, Thailändare var svärma med människor fyller templet en gång och ger goda gamla Quentin en chock av den plötsliga uppkomsten av så många spelare att logga in i hans bostad. Vissa var upprörda av nu lama utrustning de använt, vissa var rusar in i depån för att kontrollera vad som hände därinne. En spelare kör framför alla andra att vara den första på demon för att se vilka skatter han skulle gömma sig. Detta var Galadriel, den förmodligen mäktigaste trollkarl på den tiden. Hon skulle inte ha varit tvungna att skynda oss så mycket, för det fanns ingen annan som var så ivriga att se den stora röda en, men hon gjorde. Det fanns bara ett rum i Tibia då där du kan stöta på en demon, och det var djupt under Thais, söder om Mintwallin. Det var inte längre än 10-15 minuter efter att servern kom online att jag fick ett meddelande från Galadriel: hon hade besegrat demoner och som en skatt den berömda Helmet i Stjärnor och en förtrollad RUSTNING. Hon var lite upprörd, eftersom hon trodde det var fortfarande lätt att få fina grejer. Vad vi inte visste då var att denna mäktiga skatt bara gett upphov till en gång, så det var Galadriel som var den första och enda spelaren som hade dessa trevliga ex under en tid.

Daemon loot.jpg

Daemon Slayed in Mintwallin

Hots0.gif

Hots1.png
Se även: Saker.
Model Ship.gif Saker i Tibia

Kropps utrustning
Golden Helmet.gif Hjälmar
Golden Armor.gif Rustning Sköldar Blessed Shield.gif
Golden Legs.gif Byxor MagiBöcker Spellbook of Dark Mysteries.gif
Golden Boots.gif Stövlar
Vapen
Solar Axe.gif Yxor Distance vapen Royal Crossbow.gif
Dark Trinity Mace.gif Klubbor Svärd Magic Longsword.gif
Wand of Voodoo.gif Wands Rods Underworld Rod.gif
Infernal Bolt.gif Ammunition
Hjälpmedel och andra Utrustning
Amulet of Loss.gif Amulett och Halsband Ringar Death Ring.gif
Golden Key.gif Nycklar Ljus tillbehör Skull Candle.gif
Obsidian Knife.gif Hjälpmedel
Hushållsdekoration
The Witches Grimoire.gif Böcker behållare Backpack of Holding.gif
Bat Decoration.gif Prydnad Document och Paper Paper.gif
Panda Teddy.gif Dockor och nallar Möbler Red Cushioned Chair.gif
Rolling Pin.gif köksredskap instrument Didgeridoo.gif
Demon Trophy.gif trofér
Plantor, Djur Produkter, Mat och Dricka
Morgaroths Heart.gif Djur Produkter Mat Dragon Ham.gif
Ultimate Health Potion.gif Vätska Plantor och Örter Mandrake.gif
Andra Saker
Ferumbras Hat.gif Klädtillbehör Förtrollade Saker Enchanted Chicken Wing.gif
Dice.gif SpelTillbehör Magiska Saker Demonic Essence.gif
Huge Chunk of Crude Iron.gif Metaler Party Saker Party Hat.gif
Burning Heart.gif Quest Saker Skräp Broken Flask.gif
Ultimate Healing Rune.gif Runer Dyrbarheter Holy Scarab.gif

Slumpartad wiki