FANDOM

Iotk

The Isle of the Kings.

The Isle of the Kings (Konungarnas ö) är en liten ö, belägen I havet söder om Ghostlands som ligger nära Carlin och nordväst om Greenshore (här). Några munkar tog över den här ön för att få ett lungt och fredligt ställe så att de kunde studera sina böcker och Tibias historia.

Det finns en stor herrgård. På första våningen kommer du finna munk NPCn Costello. Du kan också hitta ingången till de djupt belägna fängelsehålorna och grottorna. Ett farligt ställe där enbart modiga äventyrare borde befinna sig. Costellos bror Fugio försvann en dag i dessa grottor när han gjorde några undersökningar, så för att komma in behöver du bara prata med Costello eftersom han vill veta vad som hänt med hans bror.

På andra våningen finns Isle of the Kings Bibliotek. Här kan du läsa många böcker om Tibia, dess historia, sagor och andra saker. Vänligen stjäl inget från biblioteket!

På tredje våningen finns de begränsade området. Den här våningen är enbart för munkarna som bor där och intrång kommer att straffas hårt! Om du fortfarande går in kommer du få betala en viss summa guld, beroende på din level. Alla under level 20 kommer få betala 500 gp, de under level 40 kommer få betala 1,000 gp, är du level 60 eller under det får du betala 5,000 gp och alla över level 60 kommer få betala 10,000 gp.

För att komma till ön Redigera

Eftersom munkarna använder ön till att läsa och studera i fred vill de inte ha många besökare som kan störa dem. Den lättaste vägen att komma dit är genom att bli vän med Dalbrect, mannen som skeppar mat och andra varor till munkarna. Du kan hitta Dalbrect nära hans båt, norr om Ghostlands. Det andra sättet att komma dit är att följa den vägen man går när man gör the Banshee quest, gå sen upp nära pärlsigillet.

NPCs Redigera

Slumpartad wiki