Nivåer (levels) får man genom att samla erfarenhet vilket man kan göra på två sätt för tillfället. Det vanligaste är att döda monster men genom en del uppdrag kan man få extra erfarenhet om man dödar ett visst antal monster.

Väldigt få använder uttrycket "nivåer" i vardagligt tal. Istället används används "levels". Samma sak gäller för "erfarenhet" där de flesta säger "experience" istället.

Varje gång din karaktär når en ny nivå får den mera i mana, hp (hithpoints), kapacitet och den blir snabbare.

Statistiken i tabellen visar hur mycket Hitpoints och Mana du går upp vid ny nivå:

Voctation HP Mana oz
Knight 15 hitpoints 5 mana 25.00oz
Paladin 10 hitpoints 15 mana 20.00oz
Druid 5 hitpionts 30 mana 10.00oz
Sorcerer 5 hitpoints 30 mana 10.00oz

Den 23 April 2002, Bubble var den första spelaren att nå level 100.

Den 5 December 2004, Bubble var den första spelaren att nå level 200.

Den 9 August 2006, Sunrise var den första spelaren att nå level 100 i Rookgaard.

Den 6 March 2007, Mateusz Dragon Wielki var den första spelaren att nå level 300.

Den 24 December 2008, Lord'Paulistinha var den förste spelaren att nå level 400.</p>

Runtomkring Wikias nätverk

Slumpartad wiki