FANDOM

Undead humanoider

Undead Creatures är varken död eller levande. Några av dem var säkert normala män och kvinnor på en gång, men de har sedan länge dött, och i många fall, de promenerar genom Tibia som meningslöst monster, terrorisera äventyrare och döda alla som närmar dem. De regelbundna lik är inte indirekt omvandlas till en Undead. De som förvandlas till Undead var förmodligen manipuleras av en gudom att bli en soldat i ett ändlöst krig mot de levande.

Oftast en avliden person att bli en undeath själv blev student i Urgith. Regelbundna personer som inte är förtrogna med svårbegripliga konst av svartkonst brukar ledas av Toth, den Warden of Souls till sin eviga vila.

Eftersom dessa varelser inte är vid liv, de påverkas inte av Life Drain, och vanligtvis Poison inte bry sig sedan på alla.

Eftersom mycket få varelser kan göra själva "Undead", mest Undead varelser har konverterats eller trollade med Necromancers.

Den största gruppen av Undead varelser finns i Drefia, där Necromant King har flytt till en fristad när han har backstabbed en gammal ordning och skapat en ohelig broderskap. På grund av sin inblandning i ytan mot farao av Ankrahmun, många Undead varelser var förvisad till den förseglade gravar under sand i Kha'labal.

Undead Humanoids Redigera

Undead Humanoid Bosses Redigera

Undead Humanoid Arena Boss Redigera

Slumpartad wiki